Pages

15 Nisan 2011 Cuma

AKILLAR KUPADA

 
 Bu akşamki maça baktığımızda oynanan iyi futbolu görmemek için kör
olmak gerekir, özellikle ilk 65 dk. Daha bundan bir ay önce tüm maç
boyunca defans arkasına atılan toplara yetişmeye çalışan takım, yavaş
yavaş kendini buluyor, dengeli bir futbol oyun anlayışını
yerleştirmeye başladı Tayfur hoca, bunu da takımın başında çıktığı her
maçta gösteriyor, Quaresma ve Guti'nin yokluğunda ofansta sıkıntı
yaşarız diye düşünmüştüm ben gerçi ama özellikle ilk yarı Quaresma'nın
yokluğunu hiç hissetmedi takım, Fernandez de Guti'nin görevini iyi
yerine getirdi diye düşünüyorum, hatta ikinci yarıya da golle
başlayınca tamam dedim, rahat bir maç izleyeceğiz ama hiçte
beklediğimiz gibi gelişmedi ondan sonrası, önce kalemizde çok güzel
atılmış bir frikik golü gördük, golü yiyen takımın bu kadar panik
yapmasını da Schuster'den gelen bir miras olarak düşünmek lazım, daha
sonrasında ikinci gole neden olan İsmail'in yaptığı hataya da
değinmeden geçmek, başta kendisine haksızlık olur, üstelik golle
sonuçlanan hatayı 5dk. Sonra tekrarlaması da cabası,
 
İsmail'in yeteneklerinden hiçbirimizin şüphesi olduğunu düşünmüyorum
ama geldiği ilk günden beri İsmail'in klasik bir bek olmaktan çok
uzak olduğunu düşünüyorum ben, Üzülmez Kaptan'ın olduğu takımda
rotasyonda kullanılıyordu ama şimdi o mevkide tüm takımın yükü onun
omuzlarında, bu maçta yaptığı hatalar bir bekin yapacağı hatalar
değil, mevkisini boşaltıp, kornerde orta yapmak için hazırlanırken
topu kaptırması, boşalttığı mevkiye koşması gerekirken kaptırdığı
topun peşinden koşması, hep bunu gösteriyor bize, bence seneye sol
beke kaliteli bir futbolcu şart, İsmail'de zaman zaman rotasyonda
bekte değerlendirilebilir ama açıkta Q7'ye de bir alternatif olarak
düşünmekte fayda var,
 
Tayfur Hoca'nın yaptığı oyuncu değişikliklerini de değerlendirecek
olursak, Nihat'ın oyundan yavaş yavaş düştüğü anlarda kenara çekilmesi
doğru bir hareketti ama bence maçın en iyilerinden Fernandez'in bu
değişikliğe kurban gitmesi hataydı diye düşünüyorum, Nihat'ın yerine
Rıdvan oyuna alınsa ve Hilbert açığa alınsa daha faydalı olurdu takım
için, Bobo'da Almeida'nın yerine oyuna alınsa santraforda daha etkili
olabilirdi, tabii bunlar maç sonu yapılan yorumlar, şu olsaydı, bu
olsaydı demek kolay bizler için, Tayfur Hoca'nın bu değişikliklerle
maçı verdiğini söylemek büyük haksızlık olur kendisine, zaten akıllar
kupadaydı sanırım herkeste özellikle 2-0dan sonra, takımın birden
düşmesini de buna bağlıyorum ben
 
Şimdi Çarşamba günü oynanacak Gaziantep maçına odaklanmak lazım, zaten
takım kupayı ne kadar çok önemsediğini belli ediyor, Quaresma'nın
''beni asıl kupa finalinde görün'' demesi de bunun yansıması, çok kötü
geçen bir sezonu kupayla kapatırsak, bu sezonun tüm kötü anıları
silinip gidecek hafızalarımızdan, başta da Schuster....
 
Maçın hakemi mi? Bu kez eyyam haklarını genelde bizden yana kullandı,
açıkça belirtmek lazım, ikinci yarı Simao'nun ceza sahasına yakın
yaptığı iki faulü veremedi, onun dışında çok belirgin hatası yoktu ama
eyyamcılık artık genlerine işlemiş bizim hakemlerin, hangi maç kimi
vuracağı hiç belli değil ama özellikle bir takımı vurmayacağı kesin
tabii...
AYTAÇ GÖKÇEEL

1 yorum: